LOADING

Type to search

Dlaczego rozgrzewka i regeneracja są niezbędne podczas treningu?

Dlaczego rozgrzewka i regeneracja są niezbędne podczas treningu?

Kasia Wrzesień 4, 2020
Share

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zachowania zdrowia. Regularny trening powinniśmy dopasować do organizmu konkretnej osoby. Po treningu trzeba spożyć odpowiedni posiłek oraz poświęcić wystarczającą ilość czasu na sen. Każdy trening powinien rozpoczynać się od krótkiej rozgrzewki pobudzającej organizm do wysiłku fizycznego.

Rozgrzewka

Ogólnie ujmując to zestaw ćwiczeń rozgrzewających mięśnie i ścięgna do intensywnego treningu. Dobra rozgrzewka zapobiegnie kontuzjom i pozwoli na zwiększenie efektywności treningu. Minimalny czas rozgrzewki to 10 minut, a czas ten należy wydłużać wraz z intensywnością treningów. Zadaniem rozgrzewki jest także dotlenienie organizmu oraz wzrost temperatury ciała. Trenerzy radzą wykonywać ćwiczenia aerobowe, czyli skakanie na skakance, trucht, pajacyki czy jazdę na rowerku. W trakcie rozgrzewki wykonujemy również ćwiczenia znane z lekcji wychowania fizycznego: ruchy okrężne, skłony, wykroki czy brzuszki. Niezbędne będzie również rozgrzanie nadgarstków i palców, które dość często ulegają różnorodnym kontuzjom. Wiele trenujących osób twierdzi, że rozgrzewka to zwykła strata czasu, która nie zapewnia żadnych efektów. Specjaliści twierdzą, że jest to niezbędna część aktywności fizycznej, która przygotowuje organizm do większego wysiłku. Dodatkową zaletą rozgrzewki jest także znaczne zwiększenie możliwości i wydolności organizmu, ponieważ mięśnie szybciej i żywiej reagują.

Regeneracja po treningu

Do pełnej skuteczności treningów niezbędna okaże się również regeneracja po intensywnym wysiłku fizycznym. Nie musimy kupować białka czy kreatyny w celu regeneracji mięśni. Wystarczające okażą się woda, izotonik, witaminy i odpowiednio zbilansowany posiłek. Napój izotoniczny będzie niezbędny zwłaszcza podczas upałów, a zawartość soli pozwoli na odżywienie organizmu.Trenerzy podkreślają, że bardzo ważne jest również picie odpowiedniej ilości wody każdego dnia. Odżywkę białkową możemy zastąpić jajkami, twarogiem czy mięsem, które zawierają wystarczającą ilość białka. Niezwykle istotne okażą się także sen oraz dni bez treningu. W trakcie snu nasz organizm odpoczywa, co umożliwi dalsze budowanie masy mięśniowej. Po treningu najlepiej zjeść wartościowy posiłek mający wpływ na budowanie tkanki mięśniowej. Muszą się w nim znaleźć zdrowe tłuszcze, białko oraz wartościowe węglowodany. Rodzaj i intensywność ćwiczeń powinny być dobrane do konkretnej osoby, jej organizmu i fizycznych możliwości. Źle dobrany trening jest często przyczyną kontuzji.

Źródło: https://internetnews.net.pl/forum/

Tags:

Leave a Comment